torsdag 8 september 2016
onsdag 7 september 2016
El español el 7 de septiembre
¡Hola!
De första 10 minutrarna idag ska ni få ägna åt att göra klart de två uppgifter som jag ska rätta.
Därefter ska vi gå igenom hur man ställer frågor om namn, var man bor, hur gammal man är osv. När vi gjort det ska ni ska få skriva en egen dialog i par som ni sedan läser upp för klassen. Ni får ett papper med ord till er hjälp. Ni kan även hitta orden genom att klicka på länken nedan.
Los Saludos y preguntas
¡Buena Suerte!
De första 10 minutrarna idag ska ni få ägna åt att göra klart de två uppgifter som jag ska rätta.
- ¡Hola! Me llamo Isabel - presentera dig själv
- Los Saludos - fyll i rätt ord
Därefter ska vi gå igenom hur man ställer frågor om namn, var man bor, hur gammal man är osv. När vi gjort det ska ni ska få skriva en egen dialog i par som ni sedan läser upp för klassen. Ni får ett papper med ord till er hjälp. Ni kan även hitta orden genom att klicka på länken nedan.
Los Saludos y preguntas
¡Buena Suerte!
tisdag 6 september 2016
Español el 6 de septiembre
Hola!
Idag kommer ni att få bestämda platser. Ni kommer att sitta så i två veckor och sedan byter vi platser igen. Ni som varit sjuka har också fått nya platser.
Vi ska jobba med texten Los saludos. Vi lyssnar och översätter samt gör instuderingsfrågorna och uppgiften som hör till texten.
Ni har läxa till på fredag. Det är dessa orden:
Idag kommer ni att få bestämda platser. Ni kommer att sitta så i två veckor och sedan byter vi platser igen. Ni som varit sjuka har också fått nya platser.
Vi ska jobba med texten Los saludos. Vi lyssnar och översätter samt gör instuderingsfrågorna och uppgiften som hör till texten.
Ni har läxa till på fredag. Det är dessa orden:
måndag 5 september 2016
El español el 6 de septiembre
¡Hola!
I morgon ska vi gå vidare med arbetet på kapitlet El Cuerpo. Vi ska jobba med texten Isabel tiene problemas. Jag vet att flera inte är klara med uppgifterna till ser-estar men de kan ni göra när ni får tid över.
Vi ska:
I morgon ska vi gå vidare med arbetet på kapitlet El Cuerpo. Vi ska jobba med texten Isabel tiene problemas. Jag vet att flera inte är klara med uppgifterna till ser-estar men de kan ni göra när ni får tid över.
Vi ska:
- gå igenom texten, titta på de gulmarkerade orden och sedan översätta en del var.
- läsa texten högt på spanska med bra uttal
- svara på instuderingsfrågorna 1-12
- göra uppgiften som hör till
- blir ni klara jobbar ni med Quizlet och de nya orden från kapitlet eller gör klart ser-estar övningarna.
Glöm inte läxan till fredag. Ni kan träna på dem här:
El español semana 36
Hola!
Denna vecka ska vi jobba med texten La Cena på Digilär. Detta är vad vi ska göra:
Denna vecka ska vi jobba med texten La Cena på Digilär. Detta är vad vi ska göra:
- Vi har översatt texten och ska nu gå igenom översättningen tillsammans.
- Ni ska lästräna texten för att kunna läsa upp den med spanskt uttal. Lyssna på texten och härma tills det låter bra.
- Därefter gör ni instuderingsfrågorna som hör till texten. De står som 123 i verktygsfältet till höger på Digilär.
- Vi ska sedan gå igenom verbböjning
- Ni börjar jobba med uppgifterna som hör till texten. Det finns totalt 5 stycken.
Här nedan har ni en film om hur man böjer regelbundna verb. Titta på den flera gånger om ni har glömt bort.
fredag 2 september 2016
Vad händer vecka 36?
Hej, här kommer information om vad vi har gått igenom idag på vår klasstid.
Läxhjälp kommer att starta vecka 37. I år blir det två dagar i veckan. Tisdagar kl. 14.30-15.30 och onsdagar 14.00-15.00 i sal A17.
Idag har eleverna gjort val till Elevens val som i år kommer att vara på fredagar kl. 8.00-9.00. Vi satsar på att köra igång på fredag.
Läxor och inlämningar vecka 36:
Mån: Mjölkförpackning till ke/bi var tydligen till denna måndag, fysiktest (repetition ellära)
Tis:
Ons:
Tors: Engelskaläxa, ord från Keeping Music Real (träna gärna på Quizlet), Matteläxa
Fre:
Det är en franskaläxa till veckan men vi vet inte vilken dag.
Ha en trevlig vecka!
Hälsningar Jennie och Eva
Läxhjälp kommer att starta vecka 37. I år blir det två dagar i veckan. Tisdagar kl. 14.30-15.30 och onsdagar 14.00-15.00 i sal A17.
Idag har eleverna gjort val till Elevens val som i år kommer att vara på fredagar kl. 8.00-9.00. Vi satsar på att köra igång på fredag.
Läxor och inlämningar vecka 36:
Mån: Mjölkförpackning till ke/bi var tydligen till denna måndag, fysiktest (repetition ellära)
Tis:
Ons:
Tors: Engelskaläxa, ord från Keeping Music Real (träna gärna på Quizlet), Matteläxa
Fre:
Det är en franskaläxa till veckan men vi vet inte vilken dag.
Ha en trevlig vecka!
Hälsningar Jennie och Eva
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)