Visar inlägg med etikett Klass 9A. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Klass 9A. Visa alla inlägg

måndag 29 januari 2018

Vad händer vecka 5?

Hej!
Den här veckan har ni prov i astronomi (torsdag) och matte (tisdag och onsdag) samt ett läxförhör i biologi om hjärnan och nervsystemet (tisdag). De som läser spanska har också en läxa i gerundium (onsdag) denna vecka.

I morgon tisdag åker ni skridskor på Saxviken, ni får låna skridskor där.

Ni som varit frånvarande på klasstiden idag behöver välja vad ni ska göra på friluftsdagen.

Förvaring!
På måndag är det isvak. Du behöver ett intyg från dina föräldrar om du ska hoppa i.

Kom även ihåg att få era lappar om lånekort från biblioteket påskrivna. Vi ska jobba med en bok som ni ska låna som E-bok från Mora Bibliotek.

Ha en bra dag!

fredag 26 januari 2018

Friluftsdag 15/2

Det är dags för årets vinterfriluftsdag. Den kommer att äga rum den 15/2 och ni har sex stycken aktiviteter att välja mellan.

Klicka på länken nedan så ser ni vilka alternativ ni har att välja mellan.

Vinterfriluftsdag vt 2018



måndag 13 november 2017

Padlet

Hej!
Här kommer en länk till en Padlet som ni ska fylla på med saker som ni vill jobba med under nästa tårtbit Kommunikation.

https://padlet.com/jenniejonesnylen75/ba23gdglhrgp


måndag 9 oktober 2017

Vad händer vecka 41?

Hej!
Här kommer information om vad som händer nästa vecka.

Det är badvecka denna vecka. 9A badar 9.00-10.00 på tisdag. Glöm inte badkläder.

Det är skolbio på fredag. Klockan 12.00-13.40. Eleverna slutar efter bion. Filmen heter The Half, här har ni trailer till filmen.

Trailer till The Half

Vi har fått en ny elev i klassen. Det är Ali Reza. Han börjar i klassen på onsdag.

Prov/Läxor/Inlämningar

Mån: Matteprov idag.
Tis:
Ons: 
Tor:   Förberedelse innan muntlig bedömningsuppgift. Viktigt att närvara.
Fre:   Vi börjar med muntliga prov i svenska.

Förvarning: Vecka 42 ska presentationerna i SO börja så dessa bör bli klara denna vecka även fråga 1-16 ska vara klar till på måndag.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Jennie och Eva.


måndag 2 oktober 2017

Information från klasstiden 2/10

Hej!
Här kommer information om vad vi har gått igenom på klasstiden idag. Ni ska ha fått hem ett brev med tider till vägledningssamtal hos SYV. Om tiden inte passar får ni ta det med Mi Campbell, vår studie- och yrkesvägledare.

Förvarning: Skolbio nästa fredag den 13/10, ingen idrott.
                      Simning tisdagen den 10/10, kommer bli jäktigt att hinna dit och hem men ni kan väl                            hjälpas åt att ta er ned.

Läxor/Prov/Inlämningar
Mån:     
Tis:
Ons:   Hemkunskapsläxa (läs i ert häfte om miljö och klimat)
Tors:  Matteprov på kapitel
Fre:    Boken Den Utvalde ska vara utläst fredagen den 6/10 vi har diskussion i grupper på fredag.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
Jennie och Eva

onsdag 27 september 2017

Forskningsprojekt - Läsa eller inte läsa

Hej!
Våra nior har fått i uppdrag att delta i ett forskningsprojekt där man vill undersöka hur i vilken utsträckning elever läser sammanhängande text i skolan och som i läxa och hur de förhåller sig till läsning.

Klicka på länken nedan för att komma till enkäten.

Enkät - Högskolan Dalarna


måndag 25 september 2017

Vad händer vecka 39?

Hej!
Här kommer information om vad som händer vecka 39. På fredag är det Skoljogg, den börjar 12.30.
Elevrådsmöte 28/9 kl. 12.30 i sal 26. Våra representanter är Hedvig och Linus TB.

Läxor/Inlämningar/Prov

Vecka 39
Mån: Matteläxa
Tis:   Biologiprov, skriva ett brev till miljöministern
Ons:
Tors:  Presentation om era fakta på engelskan, Sydafrika
Fre:

Vecka 40
Mån:  Matteläxa
Tis:
Ons:   Förhör på hemkunskapen, miljö
Tors:
Fre:  

Det är väldigt svårt att få ur eleverna någon information så hoppas att de har bättre koll själva.

Ha en fortsatt trevlig vecka!









söndag 17 september 2017

Vecka 38

Hej!
Den här veckan är det mycket som händer för våra elever. På tisdag mellan 12.00-14.00 får vi besök av gymnasieskolor som presenterar sina program. På torsdag ska de åka till Mora Gymnasium på torsdag för att vara där under en hel dag för att titta på alla de program som finns där. På torsdag börjar eleverna kl. 8.45 på Mora Gymnasium och de slutar även där kl. 14.00. De äter lunch där.

Ha en bra vecka!
Hälsningar Jennie och Eva.

tisdag 5 september 2017

Information från klasstiden

Hej!

Här kommer lite information om vad som händer i skolan framöver. Onsdagen den 13/9 är det föräldramöte kl. 18.30. Samling i matsalen.

Elever som har problem eller trasiga datorer kan lämna dem hos Anders Kronberg onsdagar mellan 8.30-10.00. Alla föräldrar behöver hjälpa sina barn att titta över datorerna. Är det trasigt hörn eller något annat fel behöver den lämnas in för reparation.

Det är fortsatt idrott på Prästholmen även nästa vecka.

Vecka 36

Onsdag:   Läxa i hemkunskap (fråga någon äldre)
Torsdag:  
Fredag:    Matteläxa

Vecka 37:

Måndag:
Tisdag:    Spanskaläxa (uppmaningarna)

Förvarning: Geografiprov Nord och Sydamerika vecka fredag v. 37

Ha en fortsatt trevlig vecka!

tisdag 29 augusti 2017

måndag 28 augusti 2017

Info om Avesta Art

Hej!
Här kommer ett informationsbrev till er föräldrar inför resan till Avesta Art på måndag 4/9.

Informationsbrev Avesta Art

Vi ska också ha ett föräldramöte onsdagen den 13/9 kl. 18.30. Här nedan har ni inbjudan till den.

Inbjudan föräldramöte

Hälsningar Jennie och Eva

måndag 21 augusti 2017

Välkomna tillbaka!

Hej!
Nu är det dags att börja skolan igen. Vi lärare har nu snart jobbat en vecka och nu längtar vi efter att ni elever ska komma tillbaka till skolan.

Som ni känner till sedan tidigare brukar de tre första dagarna se lite annorlunda ut och det gör de även i år. Klicka på länken nedan för att läsa mer information om vad vi ska göra.

Informationsbrev om de tre första dagarna

Vi ses på onsdag kl. 9.15 i sal A7

Hälsningar Jennie och Eva